Begeleiden startende ondernemers

Het besluit is gevallen: u wilt als zelfstandig ondernemer aan de slag. Er moeten veel keuzes gemaakt worden. Doe ik alles zelf, of sluit ik me aan bij een (franchise) organisatie? Welke investeringen zijn verantwoord en schat ik mijn mogelijkheden wel goed in? Sluit mijn dienst of mijn product wel goed aan bij de behoeften van mijn afnemers en hoe “vermarkt” ik mijn product?

De laatste 15 jaar heb ik met veel plezier ondernemers begeleid bij het beantwoorden van deze en andere vragen. Afhankelijk van de noodzaak en uw behoefte bepalen we waarin en hoe ik u kan begeleiden.

Ondersteunen bij opstarten nieuwe concepten

U heeft een idee. Maar hoe wordt uw idee concreet? En hoe voorkom je dat een goed idee toch niet succesvol wordt?  Een nieuw concept begint met een duidelijke visie en missie. Voorkom dat het een ingewikkeld proces wordt en u steeds verder van uw eigen intrinsieke motivatie verwijderd raakt. In een paar dagen “bouwen” we uw strategisch plan. Een helder beeld en duidelijke doelstellingen helpen u uw concept te realiseren. Aansluitend volgt de concrete invulling. Waar nodig worden specialisten ingeschakeld. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek bepalen we op welke gebieden ik u kan ondersteunen.

Versterken huidige ontwikkelingen

Ondernemen in deze tijd kenmerkt zich door veel onzekerheden. Welke hypes worden trends, moet ik met alle technologische ontwikkelingen meedoen? Welke ontwikkelingen hebben invloed op de klant en wat betekent dat voor mijn organisatie?

Groei is nog steeds een randvoorwaarde voor continuïteit. Kostenbesparing kan zinvol zijn, maar is niet onbeperkt mogelijk. Om goed in te kunnen spelen op veranderingen, kan het nuttig zijn dat een buitenstaander met u meedenkt, u wijst op nieuwe mogelijkheden en u af en toe een spiegel voorhoudt.

Je business is succesvoller als je een helder beeld hebt van je strategie. De afgelopen 15 jaar heb ik regelmatig ondernemers en organisaties, vooral in retail en in de zorg, ondersteund in het ontwikkelen van groeistrategieën, als adviseur, coach of interim-manager.

Herpositionering

Soms is het nodig je klant op een andere manier aan je te binden. Je wilt je imago bij bestaande klanten veranderen maar ook nieuwe klanten aantrekken. Dit heeft veel consequenties. Niet alleen betekent dit het aanpassen van je marketing, zoals een nieuw assortiment of andere distributiekanalen, maar vooral brengt het veranderingen met zich mee voor je organisatie en jezelf.

Onvoldoende interne, transparante communicatie is vaak een oorzaak waarom zinvolle aanpassingen toch niet het gewenste succes brengen. Door medewerkers te betrekken bij deze ontwikkelingen, wordt het draagvlak van de veranderingen vergroot. Mijn methode om herpositionering tot stand te brengen, motiveert medewerkers om een betere service aan de klant te leveren. Graag ondersteun ik u in het bepalen van de nieuwe richting en welke nieuwe marketingaanpassingen noodzakelijk zijn.

Benieuwd geworden naar wat ik voor u kan betekenen? Bel of mail me voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!